Ce este si cum functioneaza mentenanta IT
O gluma mai veche spunea ca un calculator face intotdeauna ceea ce ii ceri si niciodata ceea ce iti doresti.
Serviciile externalizate de mentenata IT prezinta numeroase avantaje fata de situatia clasica a unui angajat specializat in acest domeniu.
In foarte multe cazuri, societatile mici si mijlocii nu detin si nu folosesc suficienta tehnica de calcul pentru a se justifica costurile unui angajat full time care sa se ocupe de mentenanta necesara.
Credeti ca nu este necesara o mentenanta ? Nimic mai gresit.
De multe ori am auzit expresii de tipul „avem doua – trei calculatoare.. cand avem probleme colaboram cu un baiat” sau „merg si asa”..
Ati analizat vreodata cat timp ati pierdut pana ati remediat eventualele probleme ? Dar costurile totale implicate cu perioada de neproductivitate plus costul remedierii efective plus interventia ? Frecventa acestor incidente va este cunoscuta ?
Grija rezolvarii acestor incidente dispare in momentul in care beneficiati de un abonament de mentenanta care sa va garanteze rezolvarea problemelor intr-un timp cat mai scurt, stabilit prin contract si controlul costurilor generate de serviciile de suport.
Un abonament de mentenanta poate fi privitĀ in anumite conditii, ca un abonament de telefonie „all inclusive”, un punct comun de rezolvare a problemelor tehnice cu care va confruntati, cunoscut si ca „single point of contact”.
In plus, beneficiul major al unui abonament de mentenanta este acela ca veti obtine cu un cost mai mult decat accesibil, suportul unei echipe de oameni specializati in mai multe domenii conexe „calculatoarelor”, cum ar fi netowrking (retele de calculatoare si echipamente, wireless sau pe fir), instalari si configurari software, achizitii si configurari de echipamente hardware, consultanta in vederea licentierii programelor folosite si utilizarea lor in conditii legale, cu un cost minim necesar, astfel incat sa nu fiti luati prin surprindere de eventuale cotroale.
Cum functioneaza concret ?
Foarte simplu:
Dupa ce se analizeaza situatia din teren, necesitatile expuse, problemele aparute si echipamentele existente se executa un plan optim de interventie, plan ce include solutiile tehnice si costurile implicate.
Daca se ajunge la un consens, se trece la executia propriu zisa a lucrarilor necesare.
Lucrarile se executa in baza unui contract de prestari servicii, servicii care se vor factura lunar si care vor fi achitate prin ordin de plata.
Fara cash, fara negocieri ale tarifelor la nivel de operatiune, fara surprize.
De ce ? Pentru ca nu trebuie sa fie complicat ca sa obtii rezultate exceptionale.
Daca doriti sa aflati ce puteti imbunatati la sistemele actuale si ce puteti face sa scapati de neplacerile cauzate de eventualele disfunctionalitati ce va afecteaza productivitatea, contactati-ne pentru o analiza gratuita!